2019-06-02 20:48:00

Lektira iz vrećice

Tijekom svibnja učenici trećeg razreda dobili su nov, zanimljiv lektirni zadatak, prikazati lektiru na papirnoj vrećici. Drugačiji pristup interpretaciji lektirnog djela kod učenika je pobudio znatiželju, a na kraju su izrazili želju da još koji put obrade lektiru na ovaj način i da prazne stranice i dno vrećice ispune svojim crtežima, tekstom i nekim novim predmetima. Lektira koju su čitali bila je Dnevnik Pauline P., autorice Sanje Polak. Ovaj zadatak dio je aktivnosti razrednog projekta "Igrom do čitanja".

 

Ovim zadatkom učenici su se bavili tjedan dana, no to nije nimalo umanjilo zadovoljstvo prilikom prezentacije uradaka. Lektiru su radili u paru. Na početku tjedna dobili su upute kako predstaviti svoju lektiru, odnosno vrećicu. Prednja strana vrećice sadržavala je naslovnicu djela oslikanu prema zamišljanju.  Stražnja strana vrećice prikazala je jedno poglavlje lektire sa kratkim sadržajem, glavnim i sporednim likovima i njihovim osobinama.  Bočne strane vrećice prikazivale su učeničke dojmove o knjizi, sličnosti i razlike sa glavnim likom Paulinom P.

Učenicima najzanimljiviji dio bio je unutarnji sadržaj vrećice u koji su stavili deset predmeta koje povezuju sa knjigom. Tako su se u vrećicama našle duple hlače, sandale, Paulinini crteži, ukosnice, školski pribor i ono najvažnije, dnevnik zabilješki u koji je Paulina marljivo zapisivala svoje dogodovštine. Tijekom prezentacije rada učenici su iz vrećice izvlačili predmete koje su u nju stavili i objašnjavali razlog zbog kojeg baš taj predmet zaslužuje svoje mjesto u njihovoj priči, a naravno, ima veze s pročitanom knjigom.

Još jedan zadatak vezan uz ovu zanimljivu lektiru bio je napisati malu enciklopediju Paulininih pojmova. Za svako abecedno slovo učenici su se prisjetili likova, predmeta ili događaja iz knjige i to su prikazali na plakatu.

Osim same znatiželje ovakav način interpretacije lektire u učenicima je pobudio maštu, upornost, inovativnost i ljubav prema čitanju. 

 

 


Osnovna škola Dvor