2014-12-11 13:05:59 Različitost nas spaja Svim učenicima naše škole želimo pružiti priliku da rastu i razvijaju se kroz igru, sport i kreativno-razvojne programe koji će im omogućiti da se izraze kao cjelovite osobe bez obzira na njihovu različitost. Učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture Višnja Šlibar individualno radi s učenicima s ciljem razvijanja motoričko-funkcionalnih sposobnosti. Obaveza škole je omogućiti djeci s teškoćama u razvoju jednaku priliku za razvoj vlastitih psihofizičkih i razvojno-kreativnih potencijala kao i ostaloj djeci. Svim učenicima naše škole želimo pružiti priliku da rastu i razvijaju se kroz igru, sport i kreativno-razvojne programe koji će im omogućiti da se izraze kao cjelovite osobe bez obzira na njihovu različitost. Upravo nastavnik svojim pristupom treba pomoći boljoj inkluziji učenika s teškoćama u razvoju. Nedovoljan broj motoričkih iskustava i prilika za sudjelovanje u motoričkim aktivnostima može usporiti kako motorički tako i intelektualni razvoj djeteta. Ovakav oblik rada kod djece s teškoćama u razvoju djeluje baš na razvoj i korekciju onih motoričko-funkcionalnih sposobnost koje su najslabije razvijene i stvara jednu osnovnu bazu za zdrav i vitalan život. Nastavnica tjelesne kulture Višnja Šlibar, pored nastave navedenog predmeta individualno radi s takvim učenicima kako bi poboljšala njihovu fizičku spremnost. Dodatnim uključivanjem u kineziterapeutski rad kod učenika nastoji: ojačati muskulaturu cijelog tijela, povećati pokretljivost i ekstenziju zglobova, razinu motoričkih sposobnosti, posebno krupne motorike. Krajnji cilj je postići samostalnost pri izvršavanju školskih obaveza i svakodnevnih kretnji u slobodnom vremenu, te podići razinu sigurnosti i samopouzdanja.
Unatoč teškoćama, upornost, trud, rad pomiješani s osjećajima ljubavi, razumijevanja i sreće zbog uspjeha donose osmjehe na lica ove djece, njihove nastavnice i pomoćnika u nastavi koje djeca imaju. U prilog tome govore i izjave učenika: Sanja: "Kad vježbam, osjećam se lijepo jer mi to pomaže da razvijem svoje tijelo." Antonio: "Volim tjelesni. Meni je tamo lijepo jer mogu i ja malo vježbati. Jedva čekam tjelesni." Srećom, naša škola ima ono najbitnije, učitelje koji su bez imalo ustručavanja spremni prihvatiti takve učenike i pomoći pri njihovoj integraciji u redovnu nastavu. Pripremila: Stojanka Strineka, pedagoginja |
Osnovna škola Dvor |