2014-12-11 13:05:59

Različitost nas spaja

Svim učenicima naše škole želimo pružiti priliku da rastu i razvijaju se kroz igru, sport i kreativno-razvojne programe koji će im omogućiti da se izraze kao cjelovite osobe bez obzira na njihovu različitost. Učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture Višnja Šlibar individualno radi s učenicima s ciljem razvijanja motoričko-funkcionalnih sposobnosti.

Obaveza škole je omogućiti djeci s teškoćama u razvoju jednaku priliku za razvoj vlastitih psihofizičkih i razvojno-kreativnih potencijala kao i ostaloj djeci. Svim učenicima naše škole želimo pružiti priliku da rastu i razvijaju se kroz igru, sport i kreativno-razvojne programe koji će im omogućiti da se izraze kao cjelovite osobe bez obzira na njihovu različitost. Upravo nastavnik svojim pristupom treba pomoći boljoj inkluziji učenika s teškoćama u razvoju. Nedovoljan broj motoričkih iskustava i prilika za sudjelovanje u motoričkim aktivnostima može usporiti kako motorički tako i intelektualni razvoj djeteta. Ovakav oblik rada kod djece s teškoćama u razvoju djeluje baš na razvoj i korekciju onih motoričko-funkcionalnih sposobnost koje su najslabije razvijene i stvara jednu osnovnu bazu za zdrav i vitalan život.

Nastavnica tjelesne kulture Višnja Šlibar, pored nastave navedenog predmeta individualno radi s takvim učenicima kako bi poboljšala njihovu fizičku spremnost. Dodatnim uključivanjem u kineziterapeutski rad kod učenika nastoji: ojačati muskulaturu cijelog tijela, povećati pokretljivost i ekstenziju zglobova, razinu motoričkih sposobnosti, posebno krupne motorike. Krajnji cilj je postići samostalnost pri izvršavanju školskih obaveza i svakodnevnih kretnji u slobodnom vremenu, te podići razinu  sigurnosti i samopouzdanja.

Unatoč teškoćama, upornost, trud, rad pomiješani s osjećajima ljubavi, razumijevanja i sreće zbog uspjeha donose osmjehe na lica ove djece, njihove nastavnice i pomoćnika u nastavi koje djeca imaju. U prilog tome govore i izjave učenika:

Sanja: "Kad vježbam, osjećam se lijepo jer mi to pomaže da razvijem svoje tijelo."

Antonio: "Volim tjelesni. Meni je tamo lijepo jer mogu i ja malo vježbati. Jedva čekam tjelesni."

Srećom, naša škola ima ono najbitnije, učitelje koji su bez imalo ustručavanja spremni prihvatiti  takve učenike i pomoći pri njihovoj integraciji u redovnu nastavu.

Pripremila: Stojanka Strineka, pedagoginja


Osnovna škola Dvor