2014-12-12 07:14:00

Građanski odgoj i obrazovanje u šestim razredima

U našoj školi težimo osigurati odgojno-obrazovne uvjete za osiguravanje temeljnog prava djeteta na razvoj svih njegovih potencijala. U skladu s tim, na satu razrednika provodimo aktivnosti kojiima potičemo otvorenu i suradničku komunikaciju te stvaranje ozračja uzajamnog poštovanja.

Aktivnostima na satu razrednika u šestim razredima nastojimo osigurati uvjete u kojima učenik propituje svoje snage i sposobnosti, otkriva u čemu je dobar, stječe samopouzdanje, ovladava i upravlja procesom učenja te planira svoj daljnji razvoj.

Cilj i zadaće integriranja Programa međupredmetnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja u postojeće predmete i izvanučioničke aktivnosti su poticati spremnost za aktivno i odgovorno sudjelovanje u zajednici, stjecati znanje o svojim pravima, odgovornostima, mogućnostima i načinima djelovanja u zajednici, o načelima djelovanja demokratske vlasti i načelima pravne države, o mehanizmima zaštite ljudskih prava od lokalne do nacionalne, europske i međunarodne razine, razvijati vještine uočavanja problema u zajednici i njihova miroljubivog rješavanja, u suradnji s drugima jačati motivaciju za primjenom stečenog znanja i vještina u svakodnevnom životu.

Kako bismo ostvarili navedene ciljeve i zadaće provodimo aktivnosti kao što su: demokratsko donošenje razrednih pravila i njihovo pridržavanje, priprema učenika za kandidaturu i sudjelovanje u radu Vijeća učenika, informiranje svih učenika u razredu o radu Vijeća učenika, razvoj komunikacijskih vještina učenika, upravljanje emocijama (prepoznavanje i primjereno iskazivanje) i upravljanja sukobom (nenasilno rješavanje sukoba), te upoznavanje učenika s propisima kojima se uređuju odnosi i obveze u školi.

Učenički osvrti na aktivnosti:

Na jednom satu razrednog odjela radili smo radionicu u parovima. Podijelili smo se u dvije grupe. Jedna je grupa dobila temu za nacrtati plažu, more i djecu, a druga je trebala nacrtati grad. Onda smo radili u parovima, jedan je učenik trebao crtati more, a drugi grad i to tako što smo crtali jednom olovkom u isto vrijeme. To je bio test suradnje. Ispalo je jako smiješno i naučili smo kako se neki učenici odnose prema suradnji i kakva je njihova osobnost. Meni se ta radionica jako svidjela.

Lorena Knežević, 6.b

 


Osnovna škola Dvor