Pet za net radionice za učenike i roditelje
8. ožujka 2016. godine u Osnovnoj školi Dvor održane su četiri radionice u okviru projekta Pet za net. Radionice je organizirala Udruga Suradnici u učenju, koja je nositelj projekta, i dio su planiranih aktivnosti kojima je cilj edukacija učenika, učitelja, roditelja i lokalne zajednice o problemima vezanim za sigurnost djece na internetu.
Radionice „Sigurno odrastanje u stvarnom i virtualnom svijetu“ i „Kako se snalaziti u svijetu interneta i novih tehnologija?“ s učenicima 4. i 5. razreda realizirala je Dunja Mijović, suradnica u projektu. Učenici su se upoznali s opasnostima interneta, kako ih prepoznati i izbjeći, osvijestili su koliko vremena provode na internetu, koji sadržaji su za njih prihvatljivi, te na koji način komunicirati u online svijetu. Voditeljica radionice potaknula je učenike na razmišljanje uspoređujući poželjna i nepoželjna ponašanja u virtualnom i u stvarnom svijetu. Učenici su pokazali zanimanje za sadržaje koje im je, na vrlo zanimljiv način, priredila voditeljica, potičući ih na aktivno promišljanje i mijenjanje stavova, te su izrazili veliko zadovoljstvo radionicama.
Osvrti učenika četvrtih razreda:
Na današnjoj radionici pričali smo o tome kako biti siguran na internetu. Kada želim koristiti internet moram pitati roditelje jer moraju biti upoznati na koje stranice idem i s kim se dopisujem. Naučila sam da se ne smijem dopisivati s nepoznatim ljudima i stavljati osobne podatke svojih roditelja i prijatelja. Na današnjem plakatu smo pisali i lijepili pravila i slike. Bilo mi je super jer sam naučila da je internet dobar samo ako smo na dobroj stranici.
Dora Bradara, učenica 4. razreda
U naš razred došla je učiteljica iz Udruge Suradnici u učenju. Pokazala nam je prezentaciju o sigurnosti na internetu. Nakon prezentacije smo radili plakat o sigurnosti na internetu. Bilo nam je zabavno i htjela bih to ponoviti.
Vedrana Samardžija, 4. razred
Danas smo u školi učili o internetu. Naučio sam puno stvari. Najdraže mi je bilo kad smo radili plakat. Ispao je super. Jako sam se zabavio i želio bih da to imamo svaki dan.
Matej Mlađenović, 4. razred
Meni je na radionici bilo lijepo zato što smo radili plakat. Naučila sam da ne smijemo neke igre igrati, na primjer ratne igre.
Josipa Džigumović, 4. razred
Mi smo na radionici pričali o igricama i gledali dva kratka filma.Bilo je jako lijepo i ja bih da se to ponovi.
Diana Šantić, 4. razred
Dana 8.3.2016. godine održana je radionica Pet za net. Govorili smo o sigurnosti na internetu i radili plakat. Na hamer papir smo lijepili slike koje smo prethodno izrezivali, a i trebali smo osmisliti sedam pravila o sigurnosti na internetu. Naučila sam da ne smijemo dugo biti na internetu i ne smijemo svakome slati poruke. Radionica je bila jako zanimljiva i poučna.
Lana Lotina, 4.razred
Danas se u mojoj školi održala radionica "Pet za net". Na radionici smo učili o sigurnosti djece na internetu. Najviše mi se svidjelo to što smo radili plakate i naučili razne, nove stvari. Kada smo završili s radionicom, bila sam jako tužna, ali i sretna što smo naučili puno raznih stvari.
Doris Ivelić, 4.razred
Osvrti učenika petog razreda:
U utorak 8. ožujka 2016. četvrti i peti razredi imali su radionicu Pet za net. Na toj radionici smo puno toga naučili, pa čak i to da ne smijemo brisati poruke koje su uvredljive, te da se svako nasilje može prijaviti na Red Button. Meni je bilo jako zanimljivo i poučno.
Edo Juranović 5. razred
U utorak, 8.3.2016. godine u školi je organizirana prezentacija o sigurnosti na internetu, koju su prezentirali članovi udruge Suradnici u učenju. Govorili su nam da svoje podatke ne smijemo otkriti drugim ljudima. Kasnije smo se podijelili u četiri grupe i radili plakate o sigurnosti na internetu. Radionica mi se svidjela i naučio sam dosta toga o sigurnosti na internetu.
Ivan Lotina, 5. razred
Meni je na radionici bilo jako zanimljivo i zabavno. Gledali smo tri kratka filmića o opasnostima na internetu, koji su bili jako poučni. Naučili smo da se moramo jako paziti na internetu, da na njemu moramo biti pristojni i mudri jer može doći i do nasilja i zlostavljanja. Moramo imati dobre lozinke, tako da kombiniramo brojeve, velika i mala slova. Roditelji nam moraju znati lozinke i s kim se družimo jer su oni odgovorni za nas. Radili smo marljivo u grupama plakate i bilo nam je jako zabavno. Meni se radionica jako svidjela i bila mi je jako poučna.
Dajana Ćorković 5. razred
U utorak dana 8.3.2016. u školi smo učili o opasnostima na internetu. Meni je bilo odlično i jako sam sretna što sam još nešto naučila o internetu i opasnostima na internetu.
Josipa Vicković, 5. razred
8.3.2016. u našoj školi održana je radionica Pet za net, koju je vodila učiteljica Dunja. Na toj radionici smo radili plakat o sigurnosti na internetu. Bilo mi je baš lijepo, jedva čekam da bude još ovako zanimljivih radionica.
Gorana Topo, 5. razred
Na radionicama su sudjelovali učenici 4. razreda Osnovne škole Dvor i Područne škole Rujevac i učenici 5. razreda OŠ Dvor.
Radionice za roditelje učenika 4. razreda Osnovne škole Dvor i Područne škole Rujevac, te roditelje učenika 5. razreda realizirala je Maja Loina. Upoznala je roditelje sa sadržajima koji su za njih pripremljeni u projektu Pet za net, uputila ih je na internetske izvore na kojima mogu pronaći dodatne sadržaje za edukaciju i savjetovala ih kako se nositi sa problemima koji se mogu pojaviti korištenjem novih tehnologija. Voditeljica je bila vrlo poticajna, pružila je konkretne savjete na primjerima iz svakodnevnog života, te su roditelji izjavili sljedeće:
Vrlo poučno i interesantno. Potaknuli ste nas nas razmišljanje, kako bismo i sami vidjeli gdje griješimo. (Ivelić)
Moramo paziti na vrijeme provedeno na internetu. (Šantić Petek)
Moramo paziti koje stranice nam dijete posjećuje i koliko vremena provodi na internetu. (Bradara)
Treba razmisliti o dobrim i lošim stranama interneta. Koristiti ga treba odgovorno i unaprijed razmišljati o svemu. (Samardžija)
Zahvaljujemo Maji Loina i Dunji Mijović na zanimljivim i poučnim radionicama, itekako potrebnim danas kada se djeca u sve ranijoj dobi počinu služiti tehnologijom.
Šk. god. 2010./2011.
Projekt "Suživot vjerskih zajednica u Dvoru"
Projekt je nastao kao rezultat korelacije nastave srpskog jezika i kulture, vjeronauka, glazbene kulture (predmeta nositelja projekta) i stručnog aktiva predmetne nastave. Ciljevi koje smo nastojali ostvariti su promicanje suživota i tolerancije među učenicima, uvažavanje različitosti, njegovanje i poštivanje duhovnih i vjerskih vrijednosti, osvješćivanje važnosti očuvanja vjerske tradicije kraja, te razvijanje potrebe za izvođenjem vrijednih tradicijskih glazbenih djela (katoličkih i pravoslavnih).
|
|
Učenici 1.razreda pod mentorstvom vjeroučiteljice Gordane Brleković izveli su Igrokaz “Isusu za rođendan" u holu škole, a nakon igrokaza svi učenici posjetili su katoličku crkvu u kojem je veleč. Stjepan Filipec istaknuo crtice iz povijesti katoličke crkve, te nas upoznao s poviješću i arhitekturom crkvene zgrade u Dvoru i nadolazećim blagdanskim običajima. Zbor je otpjevao tradicionalne božićne katoličke pjesme. Nakon katoličke, učenici su posjetili i pravoslavnu crkvu u kojoj nas je vjeroučitelj Radoslav Anđelić upoznao s poviješću pravoslavne crkve u Dvoru i unutrašnjošću crkvene zgrade. Pjevački zbor prikazao je tradicionalne božićne pravoslavne pjesme.
Preventivni program SIGURAN KLIK
Cilj programa je sprječavanje ovisnosti kod djece i mladih, svih oblika neprihvatljivog ponašanja, nasilja na športskim terenima, u obitelji i nasilja putem Interneta, te poticanje i postizanje zdravog razvoja (socijalnog, emocionalnog, mentalnog i fizičkog) djece i obitelji. Preventivnim programom želimo jačati zaštitne čimbenike i smanjiti rizične, kako kod učenika tako i kod roditelja. Usmjeren je na jačanje kompetencija, razvijanje socijalnih vještina, isticanje i prihvaćanje društvenih vrijednosti (kod roditelja i učenika) i usmjeravanje ka modifikaciji neželjenih oblika ponašanja. Poseban naglasak stavljen je na elektroničko nasilje (cyberbulling) i sigurno korištenje Interneta.
Anketa koju smo proveli među učenicima od 4. do 8. razreda pokazala je da je Internet dostupan za 80% učenika naše škole. Značajan broj učenika putem Interneta komunicira s nepoznatim osobama (24% učenika). Većina roditelja ne zna u koje svrhe dijete koristi Internet, niti koliko vremena dnevno provedu za računalom. Od ukupnog broja učenika, 49% ih nije uključeno niti u jednu aktivnost izvan škole. U ovakvim okolnostima uloga i odgovornost škole je znatno veća. Sami učitelji danas uočavaju da su nove generacije „drugačije“, te da se pred njih postavljaju novi zahtjevi u obrazovanju i odgoju djece i mladih.
Program SIGURAN KLIK provodi se tijekom 2010. godine na razini lokalne zajednice Dvor. Organizator aktivnosti iz programa je Osnovna škola Dvor u suradnji sa Vijećem za prevenciju Općine Dvor. Program je podržala i financirala Sisačko-moslavačka županija. Autorice programa su Vlatka Jeričević, Vesna Kunstl Vujić i Vesna Majdandžić.
Aktivnosti u programu su:
|
Aktivnost |
Vrijeme realizacije |
Nositelj aktivnosti |
1. |
Promicanje tolerancije i nenasilja a) rasprava u odjelima i izbor učenika prepoznatljivog po toleranciji, humanosti i nenasilnom ponašanju b) izbor učenika i prijava za Godišnju nagradu „Luka Ritz“ |
veljača 2010.
ožujak 2010. |
Razrednici
Vijeće učenika |
2. |
Predavanje za roditelje „Prevencija zlouporabe droga i ovisnosti“ 1. - 8. razreda |
14.travanj 2010. |
dr. sc. Ksenija Butorac
|
3. |
Predavanje za roditelje 1. - 8. razreda |
listopad 2010. |
Marija Cahunek, prof. |
4. |
Izložba likovnih radova na temu: a) nasilje u školi i obitelji b) nasilje na športskim terenima c) nasilje putem Interneta |
rujan-studeni 2010.
|
Učitelji razredne nastave Učiteljica likovne kulture |
5. |
Literarni radovi i pjesme na temu „Nenasilje i tolerancija“ |
rujan -studeni 2010. |
Učiteljice hrvatskog jezika |
6. |
Stručno usavršavanje učitelja-seminar (Strategije učenja) |
lipanj 2010. |
Željka Butorac,logoped |
7. |
Predavanje i radionica za roditelje |
rujan 2010. |
dr. Suzana Fabijanić, Savjetovalište za djecu i mladež |
8. |
Gdje su opasnosti - kviz za učenike na računalu |
rujan-prosinac 2010. |
Učiteljica informatike |
9. |
Sigurno na Internetu - stripovi |
rujan-prosinac 2010. |
Učitlejica informatike |
10 |
Socijalizacijske radionice za učenike |
tijekom šk. godine |
Učitelji Osnovne škole Dvor |
11 |
Športska natjecanja |
svibanj 2010. rujan 2010. svibanj 2011. |
Učiteljica TZK i razrednici |
12. |
Kazališna predstava |
prosinac 2010. |
AK Radoholičari |
13. |
Predavanje za učenike 1. do 4. razreda |
studeni 2010. |
Djelatnici PP Dvor |
14. |
Predavanje za učenike 5. do 8. razreda |
studeni 2010. |
Djelatnici PP Dvor |
15. |
Izrada letka SIGURAN KLIK |
studeni-prosinac 2010. |
Učenici informatičke skupine |
Šk. god. 2009./2010.
Projekti "Tkalački stan" i "Stari zanati"
Tijekom drugog polugodišta 2009./2010. godine učenici razredne nastave istraživali su stare zanate dvorskoga kraja, a učenici predmetne nastave dijelove tkalačkog stana i povijest tkanja,. Svoja saznanja prezentirali su u Domu kulture Dvor. Višemjesečni projekti rezultirali su brojnim učeničkim radovima. Predstavili smo dokumetarni film "U selu na prelu", likovne i literarne radove, edukativne sadržaje "Od lana do platna", "Snovanje", "Dijelovi tkalačkog stana" i "Povijest tkanja". Tamburaši i folklorna skupina pjesmom i plesom dočarali su ozračje prošlih vremena, a modna revija, kojom su učenice prikazale proizvode tkalačkog stana, pokazala je kako i danas tkani odjevni predmeti mogu biti atraktivni.
Projekt "Nikola Tesla"
Tijekom prvog polugodišta 2009./2010. godine učenici osmih razreda istraživali su život i rad Nikole Tesle. Svoja saznanja prezentirali su svojim kolegama učenicima od 5. do 7. razreda.
Šk. god. 2008./2009.
Projekt „Dvor - jučer, danas, sutra“
U projektu su sudjelovali učenici od 5. do 8. razreda u različitim skupinama iznoseći svoja viđenja Dvora jučer, danas i sutra.
Učenici literarne skupine pisali su o ljepoti krajolika Dvora ističući pritom jednu i jedinu Unu. Skupina povjesničara obznanila je povijesne znamenitosti nekada i danas, te istaknula podrijetlo i ime Dvora. Geografska skupina priredila je slikovnicu o rijeci Uni s rječnikom geografskih pojmova. Plakate o katoličkim župama u okolici Dvora priredili su učenici na vjeronauku. Korelaciju njemačkog jezika i povijesti upriličili su učenici igrokazom Dvor kroz povijest, prikazujući pritom vrijedne i zorne dokaze dvorske prošlosti.
Glazbena skupina učenika, obučenih u narodne nošnje, manifestirala je prezentaciju u tri dijela. Prvi dio predstavljao je prošlost. Tu su učenice prikazale pripremu djevojke za udaju i pritom su zapjevale dvije starinske pjesme. Pjesmom i kolom „Dvor daleko“ prikazan je Dvor danas uz pratnju tamburaške skupine, a skupina učenika repala je na istu pjesmu prikazujući budućnost.
Na školskim panoima učenici su izložili likovne radove vezane temom uz Unu i starinske kuće. Učenici informatičke skupine prikazali su filmove i multimedijske prezentacije, i na taj način tekstom, slikom i animacijom pokazali povijest Dvora i utvrda Gvozdansko i Zrin, prirodna bogatstva, kulturu i gospodarstvo ovog kraja.
Projekt „Božić u Dvoru“
Prvo polugodište završili smo prezentacijom projekta Božić u Dvoru.
Prikaz tradicionalnih pravoslavnih i katoličkih božićnih običaja dvorskoga kraja oduševio je publiku. Zbor i tamburaši svojim umijećem pjevanja i sviranja prigodnih božićnih pjesama uveličali su cijeli događaj, dok je informatička grupa priredila prezentacije o školi.
Njegovanje kulturne baštine, poticanje kod učenika želje za očuvanjem nacionalne i kulturne baštine, razvijanje potrebe za izvođenjem vrijednih tradicijskih glazbenih djela, osvješćivanje važnosti očuvanja tradicijskih običaja - samo su neki od ciljeva projekta Božić u Dvoru.
Projekt „Einstein“
Učenici sedmih razreda pod mentorstvom nastavnice Marije Bilješković pripremili su i prezentirali projekt pod nazivom "Einstein".
Šk. god. 2007./2008.
Eko-projekt „Dvor u našem dvorištu“
Ekološki osviješteni učenici 7. razreda OŠ Dvor u suradnji s razrednicom Višnjom Šlibar i pedagoginjom Vlatkom Jeričević osmislili su zanimljiv eko-projekt „Dvor u našem dvorištu“, koji su prezentirali na sjednici Učiteljskog vijeća. Svaki razredni odjel u školi dobio je svoje zaduženje. Projekt se sastoji od aktivnosti koje obuhvaćaju sadnju cvijeća i ukrasnog grmlja oko škole, sječu suhih borova, izradu drvenih pločica sa eko-porukama, izradu koševa za smeće i plastičnu ambalažu, te ostatke hrane. Najveći interes i oduševljenje učenika pobudila je eko-učionica, koja je postavljena u školski park i služi za izvođenje izvanučioničke nastave u prirodnom okruženju. Izradu eko-učionice pomogla je suradnja škole i Šumarije Dvor na čelu s gospodinom Josipom Pranjićem.
Projekt „Zdravlje ili droga"
Projekt su osmislile:
Vlatka Jeričević, pedagoginja-mentor
Vesna Kunstl, učiteljica-mentor
Vesna Majdandžić, prof. informatike i pedagogije
Aktivnosti preventivnog programa:
Individualna pomoć u učenju učenicima rizičnog ponašanja
Radionice za sve učenike – učenje socijalnih vještina
Predavanje za sve učenike - upoznati ih s negativnim utjecajem sredstava ovisnosti na psihofizičko zdravlje
Radionice za roditelje - educirati roditelje kako postati odgovoran roditelj
Upoznati sve roditelje i učenike s institucijama kojima se mogu obratiti za informacije, savjete i pomoć
Predavanje za roditelje i učenike 7. i 8. razreda o pravnim i zakonskim posljedicama konzumiranja sredstava ovisnosti
Igrokaz za sve učenike i roditelje o opasnostima droga
« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Obrazovanje | ![]() |
• Ministarstvo znanost... |
• Portal za škole |
• Nacionalni CERT |
• CARNet WebWorld |
• Online enciklopedija |
• Portal ucitelji.hr |
• Učenje putem Interneta |
• Office 365 |
![]() |
Tražilice | ![]() |
![]() |
Obrazovne igre udruge "Suradnici u učenju":
Igra 1 - Zaštita osobnih podataka
Igra 2 - Sigurnost na društvenim mrežama
Igra 3 - Zamke elektroničke pošte