Projekt "Čitanjem do zabave"
Učenici 3. razreda sa svojom učiteljicom Mandom Majdandžić tijekom protekle tri godine realizirali su projekt “Čitanjem do zabave”. Cilj projekta bio je na zanimljiv način uključiti učenike u model čitanja, radi razonode i razvoja tehnike čitanja.
U projekt su bili uključeni učenici, roditelji, učiteljica i knjižničar. Učenici i roditelji iskazali su da im je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo i poučno. Djeca su s nestrpljenjem očekivali svaki sljedeći susret s novim čitačima.
Učiteljica Manda, voditeljica projekta, istaknula je kako je jako važno da roditelji čitaju djeci još od najranije dobi, jer će time djeca prije svega zavoljeti knjigu, razvijati maštu, imati bogatiji rječnik.
Roditelji su čitali književne naslove, komentirali sjećanje na djetinjstvo i školske dane, nakon pročitanih odlomaka s učenicima su razgovarali o pročitanome i skretali su pažnju na zanimljive i vrijedne dijelove. Svoje dojmove i zanimljivosti, te lijepe doživljaje zajedničkog čitanja učenici su prikazivali tekstualnim opisima ili crtežima u bilježnice dojmova, a učeničke osvrte i vijesti o projektnim aktivnostima objavljivane su na mrežnoj stranici škole.
Projekt je uključivao i zabavni dio - učenici su često glumili, stvarali pjesme, recitirali, pjevali, crtali… , razvijali svoju kreativnost i stvaralaštvo.
Na završnom čitalačkom susretu Vesna Brebrić, odgajateljica u Dječjem vrtiću Petrinjčica, predstavila je svoju knjigu "Kad odrastem bit ću dijete".
Izjave učenika:
Projekt Čitanjem do zabave traje od prvog razreda. U taj projekt su uključeni i roditelji. Mi se na tom projektu osjećamo jako veselo. Na tom projektu, kad netko drugi čita, mi glumimo, plešemo i zabavljamo se.
Jovan Resanović
U našem projektu čitali smo razne priče, pjesme i recitacije. Bilo nam je lijepo i uživali smo. Sudjelovale su i mame. Kada bi pročitali priču, pričali bi o tome, ili bi pisali dojmove o nekoj priči koju smo čitali. Taj projekt uvijek bude ponedjeljkom. Nekada čitaju djeca, ponekad mame, a nekad učiteljica. Svi smo uživali. Voljela bih da projekt traje do 8.razreda.
Marina Udovičić
U projektu Čitanjem do zabave sudjeluju majke. Na projektu se čita, priča i piše. Sve su priče lijepe. Prvo smo čitali Ružno pače. Uvijek dođe nečija majka na čitanje. Postavlja nam pitanja pa netko drugi čita od djece ili čita učiteljica Manda. Čitale su mnoge mame, čitala je i moja mama Anita Tomeković Kolarec.
Ivana Kolarec
Projekt Čitanjem do zabave traje od prvog razreda. U to su uključeni i roditelji. Osjećao sam se odlično i sretno. Želim da nastavimo dalje s projektom. Na projektu Čitanjem do zabave se čita, piše, crta.
Saša Zagorac
U projektu Čitanjem do zabave se čita, piše, pjeva i razgovara o pjesmici koju smo čitali. Taj projekt je jako zabavan. Ulazimo u prekrasno dječije priče i zabavljamo se.
Anđela Vujanić
Projekt čitanjem do zabave je započeo kada smo bili 1. razred. Roditelji su dolazili i čitali razne knjige. Odlično su čitali. Bila je mama od Ivane Kolarec, Marine Udovčić, Sebastijana Bjerobrka, Stefana Cvetanovića i od Davida Vujanića. Zadnja priča koju smo čitali je Kad odrastem bit ću dijete. Ta mi se priča najviše svidjela. Bilo je super.
Sandra Ljepoja
Projekt je krenuo od 1. razreda. U projekt su uključeni roditelji, djeca i učitelji i učiteljice. Ja se svake godine osjećam lijepo kad nečija mama dođe. Na kraju ove školske godine došla je jedna teta iz vrtića. Imala je gitaru i na kraju projekta nam je odsvirala pjesmicu.
Patrik Mlađenović
Šk. god. 2010./2011.
Projekt "Suživot vjerskih zajednica u Dvoru"
Projekt je nastao kao rezultat korelacije nastave srpskog jezika i kulture, vjeronauka, glazbene kulture (predmeta nositelja projekta) i stručnog aktiva predmetne nastave. Ciljevi koje smo nastojali ostvariti su promicanje suživota i tolerancije među učenicima, uvažavanje različitosti, njegovanje i poštivanje duhovnih i vjerskih vrijednosti, osvješćivanje važnosti očuvanja vjerske tradicije kraja, te razvijanje potrebe za izvođenjem vrijednih tradicijskih glazbenih djela (katoličkih i pravoslavnih).
|
|
Učenici 1.razreda pod mentorstvom vjeroučiteljice Gordane Brleković izveli su Igrokaz “Isusu za rođendan" u holu škole, a nakon igrokaza svi učenici posjetili su katoličku crkvu u kojem je veleč. Stjepan Filipec istaknuo crtice iz povijesti katoličke crkve, te nas upoznao s poviješću i arhitekturom crkvene zgrade u Dvoru i nadolazećim blagdanskim običajima. Zbor je otpjevao tradicionalne božićne katoličke pjesme. Nakon katoličke, učenici su posjetili i pravoslavnu crkvu u kojoj nas je vjeroučitelj Radoslav Anđelić upoznao s poviješću pravoslavne crkve u Dvoru i unutrašnjošću crkvene zgrade. Pjevački zbor prikazao je tradicionalne božićne pravoslavne pjesme.
Preventivni program SIGURAN KLIK
Cilj programa je sprječavanje ovisnosti kod djece i mladih, svih oblika neprihvatljivog ponašanja, nasilja na športskim terenima, u obitelji i nasilja putem Interneta, te poticanje i postizanje zdravog razvoja (socijalnog, emocionalnog, mentalnog i fizičkog) djece i obitelji. Preventivnim programom želimo jačati zaštitne čimbenike i smanjiti rizične, kako kod učenika tako i kod roditelja. Usmjeren je na jačanje kompetencija, razvijanje socijalnih vještina, isticanje i prihvaćanje društvenih vrijednosti (kod roditelja i učenika) i usmjeravanje ka modifikaciji neželjenih oblika ponašanja. Poseban naglasak stavljen je na elektroničko nasilje (cyberbulling) i sigurno korištenje Interneta.
Anketa koju smo proveli među učenicima od 4. do 8. razreda pokazala je da je Internet dostupan za 80% učenika naše škole. Značajan broj učenika putem Interneta komunicira s nepoznatim osobama (24% učenika). Većina roditelja ne zna u koje svrhe dijete koristi Internet, niti koliko vremena dnevno provedu za računalom. Od ukupnog broja učenika, 49% ih nije uključeno niti u jednu aktivnost izvan škole. U ovakvim okolnostima uloga i odgovornost škole je znatno veća. Sami učitelji danas uočavaju da su nove generacije „drugačije“, te da se pred njih postavljaju novi zahtjevi u obrazovanju i odgoju djece i mladih.
Program SIGURAN KLIK provodi se tijekom 2010. godine na razini lokalne zajednice Dvor. Organizator aktivnosti iz programa je Osnovna škola Dvor u suradnji sa Vijećem za prevenciju Općine Dvor. Program je podržala i financirala Sisačko-moslavačka županija. Autorice programa su Vlatka Jeričević, Vesna Kunstl Vujić i Vesna Majdandžić.
Aktivnosti u programu su:
|
Aktivnost |
Vrijeme realizacije |
Nositelj aktivnosti |
1. |
Promicanje tolerancije i nenasilja a) rasprava u odjelima i izbor učenika prepoznatljivog po toleranciji, humanosti i nenasilnom ponašanju b) izbor učenika i prijava za Godišnju nagradu „Luka Ritz“ |
veljača 2010.
ožujak 2010. |
Razrednici
Vijeće učenika |
2. |
Predavanje za roditelje „Prevencija zlouporabe droga i ovisnosti“ 1. - 8. razreda |
14.travanj 2010. |
dr. sc. Ksenija Butorac
|
3. |
Predavanje za roditelje 1. - 8. razreda |
listopad 2010. |
Marija Cahunek, prof. |
4. |
Izložba likovnih radova na temu: a) nasilje u školi i obitelji b) nasilje na športskim terenima c) nasilje putem Interneta |
rujan-studeni 2010.
|
Učitelji razredne nastave Učiteljica likovne kulture |
5. |
Literarni radovi i pjesme na temu „Nenasilje i tolerancija“ |
rujan -studeni 2010. |
Učiteljice hrvatskog jezika |
6. |
Stručno usavršavanje učitelja-seminar (Strategije učenja) |
lipanj 2010. |
Željka Butorac,logoped |
7. |
Predavanje i radionica za roditelje |
rujan 2010. |
dr. Suzana Fabijanić, Savjetovalište za djecu i mladež |
8. |
Gdje su opasnosti - kviz za učenike na računalu |
rujan-prosinac 2010. |
Učiteljica informatike |
9. |
Sigurno na Internetu - stripovi |
rujan-prosinac 2010. |
Učitlejica informatike |
10 |
Socijalizacijske radionice za učenike |
tijekom šk. godine |
Učitelji Osnovne škole Dvor |
11 |
Športska natjecanja |
svibanj 2010. rujan 2010. svibanj 2011. |
Učiteljica TZK i razrednici |
12. |
Kazališna predstava |
prosinac 2010. |
AK Radoholičari |
13. |
Predavanje za učenike 1. do 4. razreda |
studeni 2010. |
Djelatnici PP Dvor |
14. |
Predavanje za učenike 5. do 8. razreda |
studeni 2010. |
Djelatnici PP Dvor |
15. |
Izrada letka SIGURAN KLIK |
studeni-prosinac 2010. |
Učenici informatičke skupine |
Šk. god. 2009./2010.
Projekti "Tkalački stan" i "Stari zanati"
Tijekom drugog polugodišta 2009./2010. godine učenici razredne nastave istraživali su stare zanate dvorskoga kraja, a učenici predmetne nastave dijelove tkalačkog stana i povijest tkanja,. Svoja saznanja prezentirali su u Domu kulture Dvor. Višemjesečni projekti rezultirali su brojnim učeničkim radovima. Predstavili smo dokumetarni film "U selu na prelu", likovne i literarne radove, edukativne sadržaje "Od lana do platna", "Snovanje", "Dijelovi tkalačkog stana" i "Povijest tkanja". Tamburaši i folklorna skupina pjesmom i plesom dočarali su ozračje prošlih vremena, a modna revija, kojom su učenice prikazale proizvode tkalačkog stana, pokazala je kako i danas tkani odjevni predmeti mogu biti atraktivni.
Projekt "Nikola Tesla"
Tijekom prvog polugodišta 2009./2010. godine učenici osmih razreda istraživali su život i rad Nikole Tesle. Svoja saznanja prezentirali su svojim kolegama učenicima od 5. do 7. razreda.
Šk. god. 2008./2009.
Projekt „Dvor - jučer, danas, sutra“
U projektu su sudjelovali učenici od 5. do 8. razreda u različitim skupinama iznoseći svoja viđenja Dvora jučer, danas i sutra.
Učenici literarne skupine pisali su o ljepoti krajolika Dvora ističući pritom jednu i jedinu Unu. Skupina povjesničara obznanila je povijesne znamenitosti nekada i danas, te istaknula podrijetlo i ime Dvora. Geografska skupina priredila je slikovnicu o rijeci Uni s rječnikom geografskih pojmova. Plakate o katoličkim župama u okolici Dvora priredili su učenici na vjeronauku. Korelaciju njemačkog jezika i povijesti upriličili su učenici igrokazom Dvor kroz povijest, prikazujući pritom vrijedne i zorne dokaze dvorske prošlosti.
Glazbena skupina učenika, obučenih u narodne nošnje, manifestirala je prezentaciju u tri dijela. Prvi dio predstavljao je prošlost. Tu su učenice prikazale pripremu djevojke za udaju i pritom su zapjevale dvije starinske pjesme. Pjesmom i kolom „Dvor daleko“ prikazan je Dvor danas uz pratnju tamburaške skupine, a skupina učenika repala je na istu pjesmu prikazujući budućnost.
Na školskim panoima učenici su izložili likovne radove vezane temom uz Unu i starinske kuće. Učenici informatičke skupine prikazali su filmove i multimedijske prezentacije, i na taj način tekstom, slikom i animacijom pokazali povijest Dvora i utvrda Gvozdansko i Zrin, prirodna bogatstva, kulturu i gospodarstvo ovog kraja.
Projekt „Božić u Dvoru“
Prvo polugodište završili smo prezentacijom projekta Božić u Dvoru.
Prikaz tradicionalnih pravoslavnih i katoličkih božićnih običaja dvorskoga kraja oduševio je publiku. Zbor i tamburaši svojim umijećem pjevanja i sviranja prigodnih božićnih pjesama uveličali su cijeli događaj, dok je informatička grupa priredila prezentacije o školi.
Njegovanje kulturne baštine, poticanje kod učenika želje za očuvanjem nacionalne i kulturne baštine, razvijanje potrebe za izvođenjem vrijednih tradicijskih glazbenih djela, osvješćivanje važnosti očuvanja tradicijskih običaja - samo su neki od ciljeva projekta Božić u Dvoru.
Projekt „Einstein“
Učenici sedmih razreda pod mentorstvom nastavnice Marije Bilješković pripremili su i prezentirali projekt pod nazivom "Einstein".
Šk. god. 2007./2008.
Eko-projekt „Dvor u našem dvorištu“
Ekološki osviješteni učenici 7. razreda OŠ Dvor u suradnji s razrednicom Višnjom Šlibar i pedagoginjom Vlatkom Jeričević osmislili su zanimljiv eko-projekt „Dvor u našem dvorištu“, koji su prezentirali na sjednici Učiteljskog vijeća. Svaki razredni odjel u školi dobio je svoje zaduženje. Projekt se sastoji od aktivnosti koje obuhvaćaju sadnju cvijeća i ukrasnog grmlja oko škole, sječu suhih borova, izradu drvenih pločica sa eko-porukama, izradu koševa za smeće i plastičnu ambalažu, te ostatke hrane. Najveći interes i oduševljenje učenika pobudila je eko-učionica, koja je postavljena u školski park i služi za izvođenje izvanučioničke nastave u prirodnom okruženju. Izradu eko-učionice pomogla je suradnja škole i Šumarije Dvor na čelu s gospodinom Josipom Pranjićem.
Projekt „Zdravlje ili droga"
Projekt su osmislile:
Vlatka Jeričević, pedagoginja-mentor
Vesna Kunstl, učiteljica-mentor
Vesna Majdandžić, prof. informatike i pedagogije
Aktivnosti preventivnog programa:
Individualna pomoć u učenju učenicima rizičnog ponašanja
Radionice za sve učenike – učenje socijalnih vještina
Predavanje za sve učenike - upoznati ih s negativnim utjecajem sredstava ovisnosti na psihofizičko zdravlje
Radionice za roditelje - educirati roditelje kako postati odgovoran roditelj
Upoznati sve roditelje i učenike s institucijama kojima se mogu obratiti za informacije, savjete i pomoć
Predavanje za roditelje i učenike 7. i 8. razreda o pravnim i zakonskim posljedicama konzumiranja sredstava ovisnosti
Igrokaz za sve učenike i roditelje o opasnostima droga
« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Obrazovanje | ![]() |
• Ministarstvo znanost... |
• Portal za škole |
• Nacionalni CERT |
• CARNet WebWorld |
• Online enciklopedija |
• Portal ucitelji.hr |
• Učenje putem Interneta |
• Office 365 |
![]() |
Tražilice | ![]() |
![]() |
Obrazovne igre udruge "Suradnici u učenju":
Igra 1 - Zaštita osobnih podataka
Igra 2 - Sigurnost na društvenim mrežama
Igra 3 - Zamke elektroničke pošte