Projekt Moj zavičaj
Učenici trećeg razreda sa svojom učiteljicom Vesnom Kunstl Vuić proveli su vrlo zanimljiv i poučan projekt Moj zavičaj. Pročitajte izvješće učiteljice i učeničke osvrte na projekt.
Prije početka obrade nastavne teme Putujemo kroz vrijeme učenicima sam podijelila zaduženja za pojedine projekte. Učenici su se prema svojim interesima javljali za određene teme. Radili su u skupinama s različitim brojem članova. Pri radu su se služili Zavičajnim priručnikom, ali i ostalim dostupnim izvorima znanja (enciklopedije, Internet). Tražili su pomoć roditelja, baka i djedova i drugih starijih članova zajednice.
Teme su bile:
1. Prošlost mog mjesta
2. Znameniti ljudi mog kraja – svaki učenik skupine načinit će prikaz života i djela jedne znamenite ličnosti tog kraja.
3. Kulturno-povijesni spomenici – učenici mogu odabrati pojedini kulturno-povijesni spomenik i opisati njegov nastanak i značenje za kraj.
4. Odjeća kroz prošlost – opisati izgled nošnje, imenovati pojedine dijelove nošnje.
5. Tradicionalna jela – saznati kakva jela su ljudi jeli u prošlosti, od kojih su ih namirnica pripremali, pripremiti uz pomoć roditelja neko jednostavnije jelo.
6. Suveniri – koji su suveniri karakteristični za zavičaj, od čega su načinjeni.
7. Kulturne manifestacije – koje se kulturne manifestacije održavaju u zavičaju, kako ih obilježavamo, značenje manifestacije za kraj.
8. Glazba kroz prošlost – opisati tradicionalna glazbala, pripremiti CD s karakterističnom zavičajnom pjesmom.
Učenici su po skupinama prikazali svoje projekte.
Vesna Kunstl Vuić, učiteljica savjetnica
Učenički osvrti:
PREZENTACIJA PROJEKTA
Učenici trećeg razreda su 20. 2. 2014. održali prezentaciju projekta POVIJEST MOGA ZAVIČAJA. Bili smo podijeljeni u grupe. Svatko je dobio svoj zadatak iz povijesti zavičaja. Upoznali smo povijest prethodnih generacija, svoje kulturno i umjetničko nasljeđe i tako ćemo ga prenositi na sljedeće generacije. Meni je bilo jako ugodno i drago sudjelovati u otkrivanju prošlosti moga zavičaja.
Ivan Lotina, 3. r.
POVIJEST MOGA ZAVIČAJA
Moji prijatelji i ja dobili smo ozbiljan zadatak iz projekta Povijest mog zavičaja. On je jako lijep. U taj projekt smo uložili puno truda i vremena. Prije projekta bio sam jako uzbuđen. Napokon je došao 20. 2. 2014. Od jutra sam mislio da ću u prezentaciji imati problema. No, svaka sekunda, svaka izgovorena rečenica je bila uspješna. Prezentaciju su bili prisutni ravnateljica, učitelj Zvonimir i učiteljica. Tijekom prezentacije sam imao neku tremu. Nakon prezentacije nasmiješili su se i počeli nam pljeskati.
Mojoj ekipi i meni pao je kamen sa srca. Zahvalio bih prijateljima što su nas poticali u ovom projektu.
Domagoj Pavlović, 3. r.
POVIJEST MOGA ZAVIČAJA
U ovom projektu sam naučio jako puno poučnih stvari. Zaključio sam da je kršćanima bilo teško braniti svoju zemlju. Najviše mi se svidjela prezentacija Gvozdanskog i Dvora. Od skupine koja je prezentirala Dvor svidjelo mi se kada su pričali kako su Podovi mijenjali ime u Dvor. To do sada nisam znao. Sretan sam što sam naučio nešto novo o svome mjestu i da mu je dao ime poznati lik iz povijesti car Josip II. Zadivljen sam i ponosan što živim u mjestu u mjestu u kojem su živjeli i svojim životom hrabro branili ljudi iz Gvozdanskog. Ti ljudi na predaju nisu ni pomišljali nego su radije umrli od gladi i studeni i zavrijedili veliko poštovanje neprijatelja.
Svi koji smo imali bilo kakav zadatak, uspješno smo ga prezentirali a uz to se dobro i zabavili. Na kraju smo se pogostili finom domaćom šunkom i pogačom. Na kraju smo odsvirali i otpjevali popularnu pounjsku pjesmu Dvor daleko.
Bili smo jako radosni što se ravnateljici i učitelju svidjela naša prezentacija.
Edo Juranović, , 3. r.
POVIJEST MOGA ZAVIČAJA
Za vrijeme prezentacije sam se osjećala ugodno zato što su svi govorili razumljivo i glasno. Najviše me se dojmio ples jer sam sudjelovala u njemu. Svidjelo mi se što sam napravila malu kuharicu u kojoj je nekoliko recepata za predjelo, glavno jelo i kolač. Dobili smo ideju za izradu suvenira zavičaja – novac obitelji Šubić. Ugodno smo iznenadili prisutne. Voljela bih sudjelovati u još jednom sličnom projektu zajedno sa svojim prijateljima.
Tamara Šantić, 3. r.
Šk. god. 2010./2011.
Projekt "Suživot vjerskih zajednica u Dvoru"
Projekt je nastao kao rezultat korelacije nastave srpskog jezika i kulture, vjeronauka, glazbene kulture (predmeta nositelja projekta) i stručnog aktiva predmetne nastave. Ciljevi koje smo nastojali ostvariti su promicanje suživota i tolerancije među učenicima, uvažavanje različitosti, njegovanje i poštivanje duhovnih i vjerskih vrijednosti, osvješćivanje važnosti očuvanja vjerske tradicije kraja, te razvijanje potrebe za izvođenjem vrijednih tradicijskih glazbenih djela (katoličkih i pravoslavnih).
|
|
Učenici 1.razreda pod mentorstvom vjeroučiteljice Gordane Brleković izveli su Igrokaz “Isusu za rođendan" u holu škole, a nakon igrokaza svi učenici posjetili su katoličku crkvu u kojem je veleč. Stjepan Filipec istaknuo crtice iz povijesti katoličke crkve, te nas upoznao s poviješću i arhitekturom crkvene zgrade u Dvoru i nadolazećim blagdanskim običajima. Zbor je otpjevao tradicionalne božićne katoličke pjesme. Nakon katoličke, učenici su posjetili i pravoslavnu crkvu u kojoj nas je vjeroučitelj Radoslav Anđelić upoznao s poviješću pravoslavne crkve u Dvoru i unutrašnjošću crkvene zgrade. Pjevački zbor prikazao je tradicionalne božićne pravoslavne pjesme.
Preventivni program SIGURAN KLIK
Cilj programa je sprječavanje ovisnosti kod djece i mladih, svih oblika neprihvatljivog ponašanja, nasilja na športskim terenima, u obitelji i nasilja putem Interneta, te poticanje i postizanje zdravog razvoja (socijalnog, emocionalnog, mentalnog i fizičkog) djece i obitelji. Preventivnim programom želimo jačati zaštitne čimbenike i smanjiti rizične, kako kod učenika tako i kod roditelja. Usmjeren je na jačanje kompetencija, razvijanje socijalnih vještina, isticanje i prihvaćanje društvenih vrijednosti (kod roditelja i učenika) i usmjeravanje ka modifikaciji neželjenih oblika ponašanja. Poseban naglasak stavljen je na elektroničko nasilje (cyberbulling) i sigurno korištenje Interneta.
Anketa koju smo proveli među učenicima od 4. do 8. razreda pokazala je da je Internet dostupan za 80% učenika naše škole. Značajan broj učenika putem Interneta komunicira s nepoznatim osobama (24% učenika). Većina roditelja ne zna u koje svrhe dijete koristi Internet, niti koliko vremena dnevno provedu za računalom. Od ukupnog broja učenika, 49% ih nije uključeno niti u jednu aktivnost izvan škole. U ovakvim okolnostima uloga i odgovornost škole je znatno veća. Sami učitelji danas uočavaju da su nove generacije „drugačije“, te da se pred njih postavljaju novi zahtjevi u obrazovanju i odgoju djece i mladih.
Program SIGURAN KLIK provodi se tijekom 2010. godine na razini lokalne zajednice Dvor. Organizator aktivnosti iz programa je Osnovna škola Dvor u suradnji sa Vijećem za prevenciju Općine Dvor. Program je podržala i financirala Sisačko-moslavačka županija. Autorice programa su Vlatka Jeričević, Vesna Kunstl Vujić i Vesna Majdandžić.
Aktivnosti u programu su:
|
Aktivnost |
Vrijeme realizacije |
Nositelj aktivnosti |
1. |
Promicanje tolerancije i nenasilja a) rasprava u odjelima i izbor učenika prepoznatljivog po toleranciji, humanosti i nenasilnom ponašanju b) izbor učenika i prijava za Godišnju nagradu „Luka Ritz“ |
veljača 2010.
ožujak 2010. |
Razrednici
Vijeće učenika |
2. |
Predavanje za roditelje „Prevencija zlouporabe droga i ovisnosti“ 1. - 8. razreda |
14.travanj 2010. |
dr. sc. Ksenija Butorac
|
3. |
Predavanje za roditelje 1. - 8. razreda |
listopad 2010. |
Marija Cahunek, prof. |
4. |
Izložba likovnih radova na temu: a) nasilje u školi i obitelji b) nasilje na športskim terenima c) nasilje putem Interneta |
rujan-studeni 2010.
|
Učitelji razredne nastave Učiteljica likovne kulture |
5. |
Literarni radovi i pjesme na temu „Nenasilje i tolerancija“ |
rujan -studeni 2010. |
Učiteljice hrvatskog jezika |
6. |
Stručno usavršavanje učitelja-seminar (Strategije učenja) |
lipanj 2010. |
Željka Butorac,logoped |
7. |
Predavanje i radionica za roditelje |
rujan 2010. |
dr. Suzana Fabijanić, Savjetovalište za djecu i mladež |
8. |
Gdje su opasnosti - kviz za učenike na računalu |
rujan-prosinac 2010. |
Učiteljica informatike |
9. |
Sigurno na Internetu - stripovi |
rujan-prosinac 2010. |
Učitlejica informatike |
10 |
Socijalizacijske radionice za učenike |
tijekom šk. godine |
Učitelji Osnovne škole Dvor |
11 |
Športska natjecanja |
svibanj 2010. rujan 2010. svibanj 2011. |
Učiteljica TZK i razrednici |
12. |
Kazališna predstava |
prosinac 2010. |
AK Radoholičari |
13. |
Predavanje za učenike 1. do 4. razreda |
studeni 2010. |
Djelatnici PP Dvor |
14. |
Predavanje za učenike 5. do 8. razreda |
studeni 2010. |
Djelatnici PP Dvor |
15. |
Izrada letka SIGURAN KLIK |
studeni-prosinac 2010. |
Učenici informatičke skupine |
Šk. god. 2009./2010.
Projekti "Tkalački stan" i "Stari zanati"
Tijekom drugog polugodišta 2009./2010. godine učenici razredne nastave istraživali su stare zanate dvorskoga kraja, a učenici predmetne nastave dijelove tkalačkog stana i povijest tkanja,. Svoja saznanja prezentirali su u Domu kulture Dvor. Višemjesečni projekti rezultirali su brojnim učeničkim radovima. Predstavili smo dokumetarni film "U selu na prelu", likovne i literarne radove, edukativne sadržaje "Od lana do platna", "Snovanje", "Dijelovi tkalačkog stana" i "Povijest tkanja". Tamburaši i folklorna skupina pjesmom i plesom dočarali su ozračje prošlih vremena, a modna revija, kojom su učenice prikazale proizvode tkalačkog stana, pokazala je kako i danas tkani odjevni predmeti mogu biti atraktivni.
Projekt "Nikola Tesla"
Tijekom prvog polugodišta 2009./2010. godine učenici osmih razreda istraživali su život i rad Nikole Tesle. Svoja saznanja prezentirali su svojim kolegama učenicima od 5. do 7. razreda.
Šk. god. 2008./2009.
Projekt „Dvor - jučer, danas, sutra“
U projektu su sudjelovali učenici od 5. do 8. razreda u različitim skupinama iznoseći svoja viđenja Dvora jučer, danas i sutra.
Učenici literarne skupine pisali su o ljepoti krajolika Dvora ističući pritom jednu i jedinu Unu. Skupina povjesničara obznanila je povijesne znamenitosti nekada i danas, te istaknula podrijetlo i ime Dvora. Geografska skupina priredila je slikovnicu o rijeci Uni s rječnikom geografskih pojmova. Plakate o katoličkim župama u okolici Dvora priredili su učenici na vjeronauku. Korelaciju njemačkog jezika i povijesti upriličili su učenici igrokazom Dvor kroz povijest, prikazujući pritom vrijedne i zorne dokaze dvorske prošlosti.
Glazbena skupina učenika, obučenih u narodne nošnje, manifestirala je prezentaciju u tri dijela. Prvi dio predstavljao je prošlost. Tu su učenice prikazale pripremu djevojke za udaju i pritom su zapjevale dvije starinske pjesme. Pjesmom i kolom „Dvor daleko“ prikazan je Dvor danas uz pratnju tamburaške skupine, a skupina učenika repala je na istu pjesmu prikazujući budućnost.
Na školskim panoima učenici su izložili likovne radove vezane temom uz Unu i starinske kuće. Učenici informatičke skupine prikazali su filmove i multimedijske prezentacije, i na taj način tekstom, slikom i animacijom pokazali povijest Dvora i utvrda Gvozdansko i Zrin, prirodna bogatstva, kulturu i gospodarstvo ovog kraja.
Projekt „Božić u Dvoru“
Prvo polugodište završili smo prezentacijom projekta Božić u Dvoru.
Prikaz tradicionalnih pravoslavnih i katoličkih božićnih običaja dvorskoga kraja oduševio je publiku. Zbor i tamburaši svojim umijećem pjevanja i sviranja prigodnih božićnih pjesama uveličali su cijeli događaj, dok je informatička grupa priredila prezentacije o školi.
Njegovanje kulturne baštine, poticanje kod učenika želje za očuvanjem nacionalne i kulturne baštine, razvijanje potrebe za izvođenjem vrijednih tradicijskih glazbenih djela, osvješćivanje važnosti očuvanja tradicijskih običaja - samo su neki od ciljeva projekta Božić u Dvoru.
Projekt „Einstein“
Učenici sedmih razreda pod mentorstvom nastavnice Marije Bilješković pripremili su i prezentirali projekt pod nazivom "Einstein".
Šk. god. 2007./2008.
Eko-projekt „Dvor u našem dvorištu“
Ekološki osviješteni učenici 7. razreda OŠ Dvor u suradnji s razrednicom Višnjom Šlibar i pedagoginjom Vlatkom Jeričević osmislili su zanimljiv eko-projekt „Dvor u našem dvorištu“, koji su prezentirali na sjednici Učiteljskog vijeća. Svaki razredni odjel u školi dobio je svoje zaduženje. Projekt se sastoji od aktivnosti koje obuhvaćaju sadnju cvijeća i ukrasnog grmlja oko škole, sječu suhih borova, izradu drvenih pločica sa eko-porukama, izradu koševa za smeće i plastičnu ambalažu, te ostatke hrane. Najveći interes i oduševljenje učenika pobudila je eko-učionica, koja je postavljena u školski park i služi za izvođenje izvanučioničke nastave u prirodnom okruženju. Izradu eko-učionice pomogla je suradnja škole i Šumarije Dvor na čelu s gospodinom Josipom Pranjićem.
Projekt „Zdravlje ili droga"
Projekt su osmislile:
Vlatka Jeričević, pedagoginja-mentor
Vesna Kunstl, učiteljica-mentor
Vesna Majdandžić, prof. informatike i pedagogije
Aktivnosti preventivnog programa:
Individualna pomoć u učenju učenicima rizičnog ponašanja
Radionice za sve učenike – učenje socijalnih vještina
Predavanje za sve učenike - upoznati ih s negativnim utjecajem sredstava ovisnosti na psihofizičko zdravlje
Radionice za roditelje - educirati roditelje kako postati odgovoran roditelj
Upoznati sve roditelje i učenike s institucijama kojima se mogu obratiti za informacije, savjete i pomoć
Predavanje za roditelje i učenike 7. i 8. razreda o pravnim i zakonskim posljedicama konzumiranja sredstava ovisnosti
Igrokaz za sve učenike i roditelje o opasnostima droga
« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Obrazovanje | ![]() |
• Ministarstvo znanost... |
• Portal za škole |
• Nacionalni CERT |
• CARNet WebWorld |
• Online enciklopedija |
• Portal ucitelji.hr |
• Učenje putem Interneta |
• Office 365 |
![]() |
Tražilice | ![]() |
![]() |
Obrazovne igre udruge "Suradnici u učenju":
Igra 1 - Zaštita osobnih podataka
Igra 2 - Sigurnost na društvenim mrežama
Igra 3 - Zamke elektroničke pošte